דיוק כתיבה קלינית B2 בקשה

 

תיקון

בקשה B2

ונראה כי מאז

ומרגישה שמאז

נמצא בטראומה

מצוי בטראומה

להשמיט את המילים הללו  (redundant)

לעומת גמילה ממוצץ...קשה יותר בעבורו אבל גם תהליך זו עבר מהר מאוד

להשמיט משפט

האם מדווחת….

לא עבר ניתוח כפתורים, וכיום יש שיפור, וכבר חצי שנה שלא היו לו דלקות אוזניים

לא עבר ניתוח כפתורים, אבל לדברי האם כבר לא סובל מדלקות חוזרות: לא עבר עליו דלקת אוזניים כחצי שנה

הם יחזרו על בדיקה זו בשנית.

יש תכנית לחזור לבדיקת שמיעה

להשמיט

עקב הסגר….אבל...בהקדם

קיים רקע משפחתי מורחב

קיים רקע משפחתי מורחבת...

איחור שפתי והתפתחותי

איחוריים שפתיים והתפתחותיים

להשמיט

האם... ומאובחנת….קשיים המשפיעים עליה עד היום הן ביכולת שפה, מתמטיקה ועוד

גם ל 'קרוב משפחה' יש ADHD

ל'קרוב משפחה' גם קיים אבחנה של ADHD  

ומטופל תרופתית

וטופל תרופתי

להשמיט

בנוסף, ל'קרוב משפחה' יש רקע של עיכוב בהשגת אבני דרך...

ילד ישפר את מובנות הדיבור שלו

ילד ישתפר במובנות הדיבור

ילד ירחיב את אוצר המילים ההבנתי וההבעתי שלו, וישתמש במגוון תחבירי רחב להשמיט

ילד ירחיב את אוצר המילים ההבנתי וההבעתי שלו, וישתמש במגוון תחבירי רחב של מילים

ילד יביע את עצמו בביטחון באינטראקציות שפתיות שונות, כגון: שיח עם מבוגר, חבר. - להוסיף

ילד יביע את עצמו בביטחון באינטראקציות שפתיות שונות.

ילד יפיק מבעים בעלי 3-4 מילים, כולל מבנה SVO  כדי לספר תרחישים, להביע את עצמו ולבקש עזרה

ילד יפיק מבעים בעלי 3-4 מילים, כולל מבנה SVO  כדי לספר תרחישים, להביע עדיפויות ולבקש עזרה

להוסיף

עבודה על ה- oral-motor

תיכנס יחד איתו

תיכנס איתו יחד

סרב להיפרד מהאימא (להשמיט 'לגמרי')

סרב לגמרי להיפרד מהאימא

יש צורך לשמור על קשר עין עם הקלינאית. לעיתים נמנע ממטלות , ומסרב לשתף פעולה

צורך להכוונה תדירה להתמקד במשימות הטיפוליות ולשמור קשר עין עם הקלינאית קיים הימנעות, מוסכות וחוסר רצון לשיתוף פעולה

נראה כי מרחב עם פחות מסיחים שומר על הקשב שלו טוב יותר

הוא זקוק למרחב מרוקן עם מעט מאוד דברים מסיחים בסביבה

בטיפול הראשון ישב קרוב לאם, וסירב לעזוב אותה וכיום, לקראת סוף הטיפול נרגע והוא שמח יותר

בטיפול הראשון סרב לשבת במרחק יד מהאימא ונדבק אליה לרב הטיפול. לקראת סוף הטיפול נרגע ויצא בחיוך מהמכון. בטיפול השני....

יש שיפור רב בשימוש שלו בדיבור ככלי תקשורתי, להביע את עצמו ולבקש את מה שרוצה, תוך הפחתת הבכי באופן משמעותי וזקוק לתיווך כדי לבנות משפט תקין ומובן לאחר

במשך תהליך הטיפולית השתפר ביכולת לבקש משחק או פעילות מועדפת לו אך עדיין זקוק לתיווך כדי להביע את עצמו במיוחד ברמת המשפט. נעזר מאוד בג'סטאות וזקוק להדרכה והמחשה כדי להרחיב ולתמלל את בקשותיו

ש צורך להקנות לו הרגלי למידה ליד שולחן, שימוש  במשחקי קופסא ובביצוע משימות בדרישה. הוא זקוק להמחשה ותיווך כדי לספר תרחיש או להביע את עצמו במבע של 3-4 מילים ובמבנה .SVO


ילד מראה חולשה בהרגלי עבודה ונעזר מאוד בחיזוק ועידוד כדי להתמקד במשימה קשה עבורו ולקבל הדרכה כדי לבצע משימות.  

ילד זקוק להמחשה ותיווך כדי לספר תרחיש או לתמלל הוראות במבע של 3-4 מילים ובמבנה .SVO

לפי דיווח האם ילד מכיר את הצבעים אדום, כחול, צהוב, ירוק, שחור וכתום. בזמן הטיפול היו קשיים התנהגותיים שהפריעו לאבחון יסודי של הבנה ושיום של מושגים

(להשמיט משפט)

פי דיווח האם ילד מכיר את הצבעים אדום, כחול, צהוב, ירוק, שחור וכתום. בזמן הטיפול קשיים התנהגותיים הפריעו לאבחון יסודי של הבנת ושיום הצבעים.

הצליח לשיים את הצבעים לחלק מהניסיונות

במתן תיווך רב ילד הראה הבנה של מושגי יסוד של זמן ומרחב והיה צורך להמחשה רבה כדי לענות על שאלות תוכן ולבצע משימות בעלות שני אלמנטים. הוא הראה מובנות נמוכה  של הבנת מושגי כמות: מצליח לספור עד 5  וסופר את אצבעותיו עם תיווך

במתן תיווך רב ילד הראה מובנות למושגי יסוד של זמן ומרחב. היה צורך להמחשה רבה לענות לשאלות תוכן ולבצע משימות בעל שני אלמנטים. הראה מובנות מועטת של מושגי כמות: מצליח לספור עד 4 או 5 ומראה מספר נכון ביד רק במתן תיווך

ברגע שילד לא מרגיש בטוח הוא עובר למלמול ובכיינות. (להשמיט חלק שני של המשפט)

ברגע שילד לא מרגיש בטוח הוא עובר למלמול ובכיינות, התנהגויות שמחמירות יותר את מובנות הדיבור ומוסיף את חווית התסכול.

הוא הוגה את הצלילים ש ו ס בצורה תקינה 90% ברמת המילה (להשמיט 'וללא תיווך')

צלילים ש ו ס הוא מבטא בצורה תקינה ל 90% מהניסיונות גם ברמת המילה וללא תיווך

מתקשה להפיק נכון את העיצורים  השפתיים והשפתיים-שיניים,

קיים חוסר תדירות בצלילים שפתיים ושפתיין-שיניים

משמיט או מחליף את הצלילים ל, נ, ד, ט, ק, וג, ואת הצלילים י ו ר לא מצליח כלל להגות ברמת הפונמה וברמת המילה

מתחלף הרבה או משמיט את הצלילים ל, נ, ד, ט, ק, וג, ואת הצלילים י ו ר לא מצליח כלל להגות ברמת הפונמה וברמת המילה

(להשמיט) חלוקת המילה לצלילים  משפרת את מובנות הדיבור ויש צורך בתרגול רב. נעשתה עבודה על תחום ה- oral-motor (להשמיט 'וגם זה...מודעות חלקי הפה') תוך כדי עבודה על תנועתיות הלשון והפרדת הלשון מהלסת


במתן המחשה של ביטוי מילה ברמת הצליל – חלוקת המילה לצלילים מסייע לו לשיפור מובנות הדיבור אך זקוק לחזרה ושינון רב לקבל הכללה לרמת המילה. ילד איפשר לקלינאית לתת תיווך מוחשי דרך קש וגם זה עזר לו לשפר ביטוי הצלילים והעלה מודעות חלקי הפה. מתקשה בתנועות הלשון ובהפרדת הלשון מהלסת

במתן תיווך, שיפחת בהדרגה

במתן תיווך בינוני

יש לשקול מסגרת קטנה ועוטפת שתיתן לו מענה כוללני לצרכים הרבים

כדאי להתייעץ עם יועצת חינוכית לגבי מסגרת חינוכית הכי מתאימה בעקבות הקשיים המתוארים; מסגרת קטנה ועוטפת שתיתן לו נראות ומענה לצרכים המורכבים


תגובות

רשומות פופולריות