דיוק כתיבה קלינית B2

 

טעות

תקין

יתחזק ביכולת ליזום אינטראקציה שפתית על ידי העלאת בטחון העצמי ביכולת הבעה שפתית

יביע את עצמו בביטחון באינטראקציות שפתיות שונות

ידבר עם מבע בעל 3-4 מילים כולל מבנה SVO  

יפיק מבעים בעלי 3-4 מילים, כולל מבנה SVO

ישתמש במגוון רחב של מילים על ידי הרחבת אוצר מילים והקניית אסטרטגיות שליפה

* ירחיב את אוצר המילים ההבנתי וההבעתי שלו, וישתמש במגוון תחבירי רחב של מילים

* ישתמש באסטרטגיות לקשיי השליפה שלו

הגננת מדווחת על ילד נעים, האוכל יפה, מבין הוראות, שאלות וסיפורים.

הגננת מדווחת על ילד נעים, אוכל יפה, מבין הוראות, שאלות וסיפורים. *בלי אות ה

בזמן הטיפול נראה מוסחות וצורך לתיווך בנושא הקשב

בזמן הטיפול ילד מוסח ויש צורך בעבודה על מיקוד לנעשה בטיפול והעלאת טווחי הקשב שלו

מתן גבולות ברורים מסייע לו מאוד בנושא שיתוף פעולה למשימות

יש צורך במתן גבולות ברורים דבר המסייע לו מאוד, כדי שישתף פעולה במשימות השונות

ילד מאוד נהנה במשחק עם חרוזי מים ועוד משחקים עם מים (חיות ים, ברווזים מפלסטיק

ילד מאוד נהנה מפעילויות המשלבות מים תוך שימוש בחיות ים וברווזים מפלסטיק

הוא יזם רעיונות בתוך משחק סימבולי והרכבה אבל היו זקוק לתיווך מלא כדי לתמלל את התרחישים

הוא יוזם רעיונות בתוך משחק סימבולי והרכבה אבל יש צורך בעבודה על תחום ההבעה שלו, כדי לתמלל את התרחישים

בעזרת המחשה, תיווך מוחשי והפקת המילה לצלילים הייתה שיפור בהגייה

בעזרת המחשה, תיווך מוחשי והפקת המילה והדגשת הצלילים שמשבש, היה שיפור בהגייה

זקוק לתיווך לבקש עזרה או לשתף רצונות, לעיטים בוכה או ניגש לאימא במקום לבקש מהקלינאית וצריך תיווך מלא כדי להביע רצונותיו: "אני רוצה לשחק עם מים"

זקוק לתיווך כדי לבקש עזרה או לשתף רצונות, לעיתים בוכה או ניגש לאימא במקום לבקש מהקלינאית ויש צורך בעבודה על תחום זה, לפנות למבוגר שעובד איתו כדי להביע רצונותיו: "אני רוצה לשחק עם מים"

אוצר מילים שלו דל ולא מדויק: אמר "הולך" במקום נוסע או קופץ

אוצר המילים שלו אינו תואם גיל, ויש צורך בעבדה רבה על הרחבת אוצר המילים, ובנוסף, נראה קושי בשליפה ושימוש במילים כלליות ולא מדויקות: אומר "הולך" במקום נוסע או קופץ

מדובר בילד חמוד המתפקד במה שנראה הנמכה קלה בהבנת שפה ובהנמכה משמעותית בתחום ההבעה

ילד חמוד, עם איחור קל בתחום הבנת שפה ובאיחור משמעותי בתחום ההבעה

יתכן וקיימת מעורבות בתחום יכולת הקשב. יש לעקוב על נושא הקשב ולפנות לרופא נוירולוג לפי הצורך

נראו טווחי קשב הנמוכים לגילו ויש צורך לעבוד על מיקוד והעלאת טווחי הקשב

(חשוב לציין קושי במובנות הדיבור גם בסיכום)

קיימים שיבושים פונולוגיים המקשים מעט על מובנות הדיבור

 

 

תגובות

רשומות פופולריות