דיוק כתיבה קלינית B2
טעות |
תקין |
יתחזק ביכולת ליזום אינטראקציה שפתית על
ידי העלאת בטחון העצמי ביכולת הבעה שפתית |
יביע את עצמו בביטחון
באינטראקציות שפתיות שונות |
ידבר
עם מבע בעל 3-4 מילים כולל מבנה SVO
|
יפיק מבעים בעלי 3-4 מילים, כולל מבנה SVO |
ישתמש
במגוון רחב של מילים על ידי הרחבת אוצר מילים והקניית אסטרטגיות שליפה |
* ירחיב את אוצר המילים ההבנתי וההבעתי שלו, וישתמש במגוון
תחבירי רחב של מילים * ישתמש באסטרטגיות לקשיי השליפה שלו |
הגננת
מדווחת על ילד נעים, האוכל יפה, מבין הוראות, שאלות וסיפורים. |
הגננת מדווחת על ילד נעים, אוכל יפה, מבין הוראות, שאלות
וסיפורים. *בלי אות ה |
בזמן
הטיפול נראה מוסחות וצורך לתיווך בנושא הקשב |
בזמן הטיפול ילד מוסח ויש צורך בעבודה על מיקוד לנעשה בטיפול והעלאת טווחי הקשב
שלו |
מתן
גבולות ברורים מסייע לו מאוד בנושא שיתוף פעולה למשימות |
יש צורך במתן גבולות ברורים דבר המסייע לו מאוד, כדי שישתף פעולה
במשימות השונות |
ילד
מאוד נהנה במשחק עם חרוזי מים ועוד משחקים עם מים (חיות ים, ברווזים מפלסטיק |
ילד מאוד נהנה מפעילויות המשלבות מים תוך שימוש בחיות ים וברווזים
מפלסטיק |
הוא
יזם רעיונות בתוך משחק סימבולי והרכבה אבל היו
זקוק לתיווך מלא כדי לתמלל את התרחישים |
הוא יוזם רעיונות בתוך משחק סימבולי והרכבה אבל יש צורך בעבודה על
תחום ההבעה שלו, כדי לתמלל את התרחישים |
בעזרת
המחשה, תיווך מוחשי והפקת המילה לצלילים הייתה שיפור בהגייה |
בעזרת המחשה, תיווך מוחשי והפקת המילה והדגשת הצלילים שמשבש, היה שיפור בהגייה |
זקוק
לתיווך לבקש עזרה או לשתף רצונות, לעיטים בוכה
או ניגש לאימא במקום לבקש מהקלינאית וצריך תיווך
מלא כדי להביע רצונותיו: "אני רוצה לשחק עם מים" |
זקוק לתיווך כדי לבקש עזרה או לשתף רצונות, לעיתים בוכה או ניגש
לאימא במקום לבקש מהקלינאית ויש צורך בעבודה על תחום זה, לפנות למבוגר שעובד איתו כדי להביע רצונותיו: "אני רוצה לשחק עם
מים" |
אוצר
מילים שלו דל ולא מדויק: אמר "הולך"
במקום נוסע או קופץ |
אוצר המילים שלו אינו תואם גיל, ויש צורך בעבדה רבה על
הרחבת אוצר המילים, ובנוסף, נראה קושי בשליפה ושימוש במילים כלליות ולא מדויקות:
אומר "הולך" במקום נוסע או קופץ |
מדובר
בילד חמוד המתפקד במה שנראה הנמכה קלה בהבנת שפה ובהנמכה משמעותית בתחום ההבעה |
ילד חמוד, עם איחור קל בתחום הבנת שפה ובאיחור משמעותי בתחום ההבעה |
יתכן
וקיימת מעורבות בתחום יכולת הקשב. יש לעקוב על נושא הקשב ולפנות לרופא נוירולוג
לפי הצורך |
נראו טווחי קשב הנמוכים לגילו ויש צורך לעבוד על מיקוד והעלאת
טווחי הקשב |
(חשוב
לציין קושי במובנות הדיבור גם בסיכום) |
קיימים שיבושים פונולוגיים המקשים מעט על מובנות הדיבור |
|
|
תגובות
הוסף רשומת תגובה