דיוק כתיבה קלינית B12

 


תיקונים

דוח בקשה B12

במשפחה יש רקע של

יש רקע משפחתי של

במסגרת הגן (או שנת הלימוד עליה מדברים)

בשנת לימוד הקודמת

גננת שיח

גננת שיח בגן

ישתף פעול, יחווה חוויות של הצלחה ויעלה את רמת הביטחון העצמי שלו; יתמודד עם מטלות הקשות לו עם תיווך שיפחת בהדרגה

יעמוד בדרישות הטיפול ויבצע משימות על ידי שימוש, פיתוח ושכלול הרגלי עבודה

חיזוק הערוץ הפונולוגי – זיהוי, שיום וכתיבת העיצורים והתנועות; עבודה על מודעות פונולוגית.

יענה לשאלות עם אלמנטים פונולוגיים ויצליח לבצע משימות קריאה וכתיבה על ידי חיזוק יכולות פונולוגיות

עבודה על חשיבה מסדר גבוה – אנלוגיות, הסקת מסקנות וקשר של סיבה ותוצאה

יראה מובנות ביכולות קוגניטיביות של ייצוג סימבולי וחשיבה מופשטת

יפיק את הצלילים ס, ט, ז,ו  ד, בצורה תקינה בכל המיקומים במילה

יבטא בצורה תקינה את הצלילים ס, ט, ז, ו, ד, כדי לשפר מובנות הדיבור.

יש לציין שהוא שיתף פעולה במשימות פונולוגיות (מוכנות לקריאה), עם תיווך והמחשה, למרות הקושי

אבל לא סרב כלל לשתף פעולה במשימות קריאה מכיון שהתיווך והמחשה הותנה לו כבר מתחילת המשימה

למד לבקש עזרה, במשימות מאתגרות

השתפר ביכולת לבקש עזרא 

שיפור ביכולת שלו להתמיד במשימה ולהשקיע מאמץ

השתפר….ביכולת להתמיד במשימה קשה עבורו ולהשקיע מאמץ

בקריאת סיפור, הוא לא הצליח …..ונראה קושי בזיכרון עבודה

נראה זיכרון עבודה מאוד חלשה, לדוגמא, בקריאת ספר לא הצליח…..

נראה קושי ברכישת מושגי יסוד של זמן, גודל וכמות וקושי בהבנת סיבתיות

הראה מובנות חלשה למושגי יסוד של זמן, גודל וכמות...ילד מתקשה להסביר סיבתיות גם עם המחשה ותיווך

יש לציין כי, איתי רכש את העיצורים /s/ ; \z\ ברמת העיצור הבודד ויש צורך בהעברה לרמת המילה

התחזק במודעות חלקי הפה ומצליח לסגור שיניים להכין לצליל ס ו ז אבל מצליח לבטא נכון את הצליל ברמת המילה למעט מאוד נסיונות ורק עם תזכורת מילולית והמחשה

בנוסף, נראה קושי בהבחנה שמיעתית בין צלילים דומים ובזיהוי בין צלילים קוליים לבין צלילים אי-קוליים

הילד מתקשה באבחנה שמיעתית בין צלילים דומים ומראה מובנות נמוכה במושגים פונולוגיים כגון מיקום בפה ויכולת זיהוי בין צלילים קוליים לבין צלילים אי-קוליים

יבין קשר של סיבתיות וייצוג סימבולי

ישתפר ביכולת חשיבה מופשטת של סיבתיות וייצוג סימבולי

איתי ירכוש מושגי יסוד של כמות, גודל, וזמן

ירחיב אוצר מילים כדי לתאר חפצים וכדי להביע מושגי יסוד של כמות, גודל וזמן

יבין סיפור המושמע לו ויענה לשאלות ברמה הגלויה ובהדרגה יענה לשאלות חשיבה, עם תיווך

חסר….


תגובות

רשומות פופולריות